MOTYWACJA! - ARTYKUŁ

Dzisiaj troszkę ze ściągawką. Nie ukrywam, że lubię artykuły motywacyjne, trochę inaczej niż książki, bo na czytanie całych motywacyjnych książek nie mam czasu, ale taki artykulik na rozgrzewkę raz na jakiś czas... czemu nie :)

Dlatego też zamieszczam linka do strony, z której korzystam: http://www.charaktery.eu/wiesci-psychologiczne/8761/Sposoby-na-motywacj%C4%99/ i przystępuję do analizy artykułu i opisania moich obserwacji! Artykuł jest bardzo krótki, na końcu co prawda zawiera link do szkolenia online, ale obiecuję, że nie mam ze szkoleniem nic wspólnego i nie płacą mi za podawanie linka (ech.. oby). I szkolenia też nie zamierzam zrobić, póki co :)


Według artykułu, sposoby na zwiększenie motywacji są następujące (a pod punktami moje komentarze):

1. Zadeklaruj innym to, co zamierzasz zrobić.
Och! Nic innego niż to, co właśnie robię, na moim blogu! :) Fantastycznie. I naprawdę, moja motywacja się zwiększa o 100 % kiedy dzielę się tutaj moimi planami, ideami, przemyśleniami.

2. Dowiedz się więcej o tym, czego chcesz dokonać.
Oczywiście. Stąd mój ostatni zakup książki do francuskiego z gramatyką na poziomie B1. Aby wiedzieć, czego się wymaga na tym poziomie.

3. Dokonaj analizy celu.
Moim celem jest zdanie egzaminu DELF B1 w styczniu (lub lutym, kiedy tam wypadnie..) !

4. Dokonaj analizy pozytywnych konsekwencji zrealizowania celu.
Lubię mieć certyfikaty. Będę zadowolona z siebie. Będę mieć poświadczenie znajomości języka na poziomie B1. Będę mogła zacząć przygotowywać się do kolejnego egzaminu. Będę mogła pokazać mojemu chłopakowi, że zrobiłam egzamin ucząc się krócej francuskiego niż on (to jest tylko i wyłącznie ZDROWA rywalizacja). Pewien podziw ze strony innych ludzi (nie ukrywam, to też jest ważne!). Sądzę, że mogłabym jeszcze tak wymieniać.

motywacja do nauki francuskiego, jak się zmotywować do nauki francuskiego


5. Dokonaj analizy negatywnych konsekwencji niezrealizowania celu.
Na kolejny egzamin będę musiała czekać do czerwca. Nie będę miała certyfikatu. Brak satysfakcji osobistej z tego powodu. Mój chłopak będzie się śmiał :) (żart, on mnie zawsze wspiera, czy zdaję czy nie zdaję)

6. Rozpocznij zadanie od czegoś prostego.
Już rozpoczęłam.. od prostego, od mojej pierwszej książeczki do francuskiego :) A teraz ciągle mam ochotę na więcej!

7. Zaplanuj nagrodę na wykonanie celu.
Och!!! Dla mnie zdanie certyfikatu było już samo w sobie nagrodą, ale to prawda, zaplanuję sobie jakąś nagrodę! Świetny pomysł!

8. Dokonaj wizualizacji sukcesu.
Hm.. prawdę mówiąc już to robiłam miliony razy!


2 komentarze:

  1. Witam,bardzo cenny wpis,bardzo fajny pomysl na bloga,bede zagladac czesto i motywowac sie do nauki,zamierzam rowniez sprobowac nauczyc sie tego dosc trudnego ale i pieknego jezyka.pozdrawiam serdecznie:)i trzymamc kciuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Zaczęłaś się już uczyć francuskiego? Czy dopiero masz zamiar? W każdym z tych przypadków przeczytaj nagłówek mojego bloga: Od kiedy zaczynam naukę? Od poniedziałku? Od pierwszego? Od nowego roku? NIE, od DZISIAJ! :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger