Przysłówki czasu po francusku


Dobra myszki, skończyło się.

Przez pół godziny szukałam jakiegoś dobrego opisu przysłówków czasu (czynności powtarzających się) po francusku w internecie.

Nie znalazłam. Nie szukałam stron z rodzaju tych reklamowych, na które się wchodzi, a z każdej strony ogłasza Ci się coś, wycieczka do Lourdes dla religijnych, do Paryża dla fanów tego miasta, kursów francuskiego dla uczących się tego języka, a na dodatek mnóstwo paneli z innymi reklamami środków czyszczących jelita. Bleh.

Jeśli piszesz bloga o francuskim i masz u siebie poruszony ten temat, to bardzo mi przykro, ale optymalizacja Twojej strony nie jest zbyt wybitna, bo nie dotarłam do Twojego bloga w przeciągu 30 minut. Zajmij się tym, albo Twoja strona pójdzie w zapomnienie.


Dlatego zdecydowałam się, że sama coś takiego napiszę i zajmie mi to mniej czasu. Nie chcę docelowo zajmować się opisywaniem języka francuskiego, bo NIE JESTEM LEKTORKĄ (i proszę do mnie nie pisać maili z pytaniem czy udzielam lekcji francuskiego), ale w obliczu takiego zaniedbania, muszę się tym zająć.

Przysłówki czasu po francusku - Les adverbes de fréquence (et de répétition)   (poziom A2)



PRZECHODZĄC DO TEMATU:


Przysłówki czasu po francusku - Les adverbes de fréquence (et de répétition) 

(poziom A2)


(a dokładniej chciałabym napisać o tych wyrażających częstotliwość! - bo po polsku nie uściśliłam)

Takich jak:

Jamais - nigdy

Rarement - rzadko

Quelquefois lub parfois - czasami

Souvent - często

Habituellement - zazwyczaj

Presque toujours - prawie zawsze

Toujours - zawsze


I już! Takie proste! Aby usłyszeć jak się je wymawia, kliknij na słowo, zostaniesz przekierowany do wymowy na stronie Forvo. Musisz kliknąć na trójkącik przy słowie. Bardzo proszę.

Teraz kilka przykładów. Dla sprawiedliwości dodam, że nie wymyślałam ich ja, ale znalazłam je na stronie forvo - plus jest taki, że od razu serwuję Ci wymowę!

Marine ne porte jamais de chemises transparentes.

Bruxelles est la capitale de la Belgique. Le X de Bruxelles se prononce parfois S.
(a to ci heca, nie miałam pojęcia!)

Il a toujours un comportement agressif.


Jeśli myślisz sobie, że to już wszystko, to Cię zmartwię: masz jeszcze jedną rzecz do przerobienia.

Słówka typu: codziennie, co tydzień, co miesiąc, co rok.
To lecimy, bo zagadnienie jest bardzo łatwe, nie ma co się martwić ani spędzać nad nim za dużo czasu. Pamiętaj, to samo z wymową, klikasz, potem na trójkącik i powtarzasz sam!


Tous les matins - każdego ranka

Quelques fois par semaine - kilka razy w tygodniu

Toutes les semaines - co tydzień (na dodatek już masz przykład zdania!)

Le mardi - co wtorek

Tous les dimanches - co niedzielę (i też masz już przykład zdania! Z kolejnym przysłówkiem czasu!)

Chaque semaine - co tydzień

Tous les mois - co miesiąc

Tous les ans - co rok


Dobra, jeśli nauczysz się tych wyrażeń, to będzie już super! Wybacz że nie ma wymowy każdego słówka, ale na forvo nie było. Postaram się poszukać jeszcze innych fajnych miejsc z wymową. Dodam jeszcze kilka zdań z takimi wyrażeniami. 






Wszelkie uwagi bardzo mile widziane - w końcu to chyba mój pierwszy wpis na temat stricte językowy. Mogłam od razu się za to zabrać, nie straciłabym pół godziny na przeszukiwanie internetu, a zawsze to kolejna rzecz, którą zamieszczam na blogu.

PS. Nie chcę żeby mój Francuski Egzamin DELF było miejscem, w którym uczysz się gramatyki czy słownictwa, ale jest możliwe, że napiszę jeszcze jakiś podobny wpis.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger