Do czego się przydaje DELF B2? (I do czego nie?)

Dzisiaj pytanie, które zadaje sobie być może wiele osób. Ci, dla których nauka do egzaminu i możliwość otrzymania certyfikatu na danym poziomie, w tym przypadku na poziomie B2, nie jest sama w sobie motywacją, być może odnajdą jakąś zachętę wśród poniższych powodów?

Jest to kolejny post z serii DELF B2 z francuskiego w 18 miesięcy. Kliknij, aby zobaczyć, czy na pewno przeczytałeś wszystkie poprzednie wpisy!

Do czego się przydaje DELF B2?


1. Jest oficjalnym potwierdzeniem znajomości języka francuskiego. Oczywiście jak lepiej sprawdzić znajomość języka kandydata niż np. podczas rozmowy kwalifikacyjnej na żywo? Jednak dobrze po francusku może mówić wielu kandydatów, a posiadanie tytułu może nas tylko przybliżyć do wymarzonego miejsca pracy! Więcej o przydatności języka francuskiego w życiu zawodowym przeczytacie TUTAJ - świeży artykuł i na temat!

2. Mamy odniesienie co do naszego poziomu języka. W ostatnich latach stał się popularny system oznaczania znajomości języka obcego za pomocą oznaczeń A1-C1. Bez egzaminu może być trochę ciężko to stwierdzić, można sugerować się tym, że ktoś przerobił podręcznik dla poziomu B2, ale czy naprawdę umie to, co w nim było zawarte?

3. Może okazać się świetną kartą przetargową w przypadku chęci wyjazdu na Erasmusa do Francji! Na pewno nasza uczelnia doceni nasz wysiłek!

4. W przypadku zdawania na francuski uniwersytet jest "często wymagany" dyplom na poziomie B2!

5. Jak każdy egzamin, ustny i pisemny, podnosi nasze kompetencje w sytuacjach stresowych (niezależnie czy to jest lekki stresik, czy taki, który sprawia, że pocą nam się dłonie!), każdy kolejny egzamin czy nawet prezentacja ustna już nam potem wychodzi coraz łatwiej i łatwiej! Jest nam łatwiej się skupić, nawet w sytuacji napięcia, ja lubię od czasu do czasu mieć taką "chwilę prawdy". 



6. Można założyć bloga i pisać na nim o przygotowaniach do egzaminu DELF! To jest mój osobisty punkt, który bardzo lubię! Jednak w moim przypadku blog jest skutkiem mojej motywacji, a nie jej przyczyną.


Do czego się NIE przydaje DELF B2?


1. Nie daje uprawnień pedagogicznych, dlatego nie można po jego otrzymaniu uczyć np. w szkole. Co innego na przykład udzielanie korepetycji prywatnych, mających na celu przygotowanie do DELFa, ale to już pozostawiam na inną dyskusję: czy można uczyć innych języka samemu będąc na poziomie B2? Piszę o tym, gdyż w Hiszpanii można uczyć języka w szkole publicznej (czyli będąc już nauczycielem jakiegoś innego przedmiotu) posiadając jego znajomość "jedynie" na poziomie B2! Według mnie to nie jest wystarczający poziom, aby można było regularnie, stale udzielać lekcji z języka. Co innego pomóc raz i wytłumaczyć koleżance jakieś zagadnienie lub ćwiczyć rozmowę, ale pracować w szkole na cały etat i uczyć codziennie, wszystkich zagadnień, samemu nie będąc jeszcze na odpowiednim poziomie... Nie rozumiem. Ale to Hiszpania. 

2. Jeśli ktoś jest po romanistyce lub chce takowy kierunek rozpocząć... Nie muszę chyba dodawać, że trochę nie ma sensu go zdawać ;) 

3. Nie przydaje się, jeśli go nie zdamy, więc najlepszym rozwiązaniem jest przysiąść do nauki francuskiego! Nic się samo nie zrobi.


Ja nie musiałam sobie tłumaczyć żadnego z tych powodów ani żadnym z nim się motywować (oprócz tego o pisaniu bloga, ale to tylko punkt dodatkowy:)). Po prostu dla mnie motywacją samą w sobie jest nauka języka, co przekłada się na efekty. Lubię widzieć postępy w tym co robię, lubię je mierzyć, realizując tym samym wyznaczone sobie cele, stąd mój zapał do zdawania egzaminów DELF. Przerabiam podręcznik, chcę zdać egzamin, aby mieć faktyczne potwierdzenie, że mam dany poziom. I... dużo satysfakcji!

Jaki Wy macie motywacje do nauki języka? Czy są to certyfikaty, a może poszerzenie możliwości zawodowych, czyste hobby czy wręcz przeciwnie, "mus" i względy praktyczne? Może ktoś z Was podpowie jeszcze jakieś podpunkty na "Tak" lub "Nie" (uzupełnię posta tymi, z którymi się zgodzę), bo ja już więcej chyba nie jestem w stanie wydumać. Chciałam przedstawić te zagadnienia w miarę obiektywnie, ale mi nie wyszło, jestem za dużą fanką egzaminowania się.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger