Nauka francuskiego i niemieckiego jednocześnie? Filmiki po francusku.

Mówią, że co za dużo to niezdrowo, zgadzam się z tym, ale jednocześnie uważam, że trzeba maksymalnie wykorzystywać czas, szczególnie gdy uczymy się więcej niż jednego języka obcego jednocześnie. Dzisiaj o francuskim i niemieckim. Karambolage.

Uwaga: wpis przydatny także dla osób, które ani me ani be po niemiecku :) 


Ja uczę się tych dwóch języków. Mimo, że z francuskiego mam poziom B2, a z niemieckiego jestem.. jak by to ładnie nazwać.. raczkująca :) To mogę powtarzać słówka z tych dwóch języków za pomocą świetnych kanałów na You Tube - Karambolage, które zamieszczają krótkie nagrania i w takiej właśnie kombinacji językowej. Jest on częścią francusko-niemieckiego kanału telewizyjnego ARTE, o którym możecie przeczytać więcej TU (bardzo ciekawy i kompletny artykuł Izy z Love for France, serdecznie polecam).


Na You Tubie Arte ma dwa kanały, jak przystało na międzynarodową telewizję, jeden po 


a drugi po NIEMIECKU.

Ja zachwyciłam się programem o nazwie: "le mot", "das Wort", (fr., niem., "słowo") są to programy tego samego rodzaju, ale prowadzone w każdym z tych języków. W zależności od języka dominującego, program wyjaśnia jakąś kwestię (słowo, jego użycie), czasami dodając wstawki w drugim języku. No ale co ja będę tłumaczyć, lepiej pokażę na przykładzie:


Nagranie PIPI - po francusku



Nagranie PIPI po niemiecku



INNY PRZYKŁAD

Nagranie LE PLOUC po francusku:



Nagranie DER "PLOUC" po niemiecku:




Jest to o tyle łatwe, że po obejrzeniu każdego nagrania pojawia nam się (na ekranie okna YT, w ramach napisów końcowych) zachęta: Obejrzyj ten filmik po ..." (w drugim języku). 


Wiem, że kilku moich czytelników uczy się też niemieckiego. Może to być dobry sposób na naukę nowych słówek, ja przyznam się, że nagrania muszę oglądać po francusku, a potem "re-oglądać" po niemiecku, bo tylko po niemiecku nie rozumiem zbyt wiele ;) Ale jestem przekonana, że wkrótce będzie mi wszystko jedno czy wideo będzie po francusku czy niemiecku, bo mam zamiar mówić tak samo dobrze w tych dwóch językach. Francuski jest dla mnie priorytetowy, ale jeśli przy jego nauce (jaką jest również słuchanie nagrań) mogę nauczyć się czegoś po niemiecku, to uważam że to świetny interes!

Na dodatek filmiki mają prześmieszne animacje, bardzo mi się podobają. Pewnie są skierowane do dzieci (a może i nie? Widziałam też odcinek o winie Beaujolais nouveau!), no cóż, ucząc się języka musimy radzić sobie jak możemy, wyszukując interesujące treści, czasem są one skierowane do dzieci, a czasem nie :) 

Grafika pochodzi ze strony producenta, o stąd


No i oczywiście: uważam, że francuski kanał Karambolage jest świetnym miejscem w sieci, w którym można oglądać krótkie i zabawne filmiki PO FRANCUSKU, więc nawet ci co się nie uczą niemieckiego, do nauki marsz! 1 filmik dziennie - można go obejrzeć raz lub dwa razy, to świetny sposób na nauczenie się nowych słówek, utrwalenie, poprawienie umiejętności słuchania, a nawet i wymowy: ja przyznaję się bez bicia, że często gdy oglądam jakiś program po francusku, powtarzam na głos nowe słówka lub te, których wymowa mnie zaskoczyła (mhm, zdarza mi się!). Więc nie ma się co wstydzić, trzeba oglądać, słuchać i powtarzać!

Kanały te mają także inne serie nagrań, piszę teraz o tych francuskich: le rite, l'objet, le portrait, le jeu, la tradition... więc można sobie wybrać, co kogo interesuje! 

A o czym będzie filmik, który obejrzysz dzisiaj? Wybierz sobie jakiś, a najlepiej to zasubskrybuj kanał, będziesz mieć powiadomienia o każdym nowo dodanym odcinku!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger