DELF - przykłady egzaminów ustnych i pisemnych (wszystkie poziomy)

Dzisiaj coś dla osób, które przymierzają się do któregokolwiek egzaminu z francuskiego DELF (lub nawet DALF, zawsze to jakieś źródło informacji). Mianowicie strona z przykładami ustnych i pisemnych egzaminów - wraz z ocenami! Uznałam, że skoro jesteśmy przed sesją czerwcową DELF - może komuś się przyda wiedza jak jest oceniany egzamin, zarówno ustny, jak i pisemny.

Można obejrzeć przebieg egzaminu, zobaczyć czy DELF na interesującym nas poziomie jest trudny czy łatwy, zobaczyć czy się rozumie obcokrajowców mówiących po francusku, itp.. Dla mnie dogłębne przejrzenie tej strony to był dobrze zainwestowany czas, można mieć wgląd w to, jak egzaminy są oceniane, jakie uwagi do egzaminu pisemnego mają egzaminatorzy, jak przebiega debata egzaminatorów.. Same ciekawostki.


Poziom A1
Egzamin pisemny wraz z oceną i komentarzem egzaminatora
Moje wpisy na blogu, wymagania na egzamin: część 1 i część 2.

Poziom A2
Egzamin pisemny wraz z oceną i komentarzem egzaminatora
Egzamin pisemny wraz z oceną i komentarzem egzaminatora

Poziom B1
Egzamin pisemny wraz z oceną i komentarzem egzaminatora
Egzamin pisemny wraz z oceną i komentarzem egzaminatora
Moje wpisy na blogu, wymagania na egzamin: część 1, część 2 i część 3.

Poziom B2
Egzamin pisemny wraz z oceną i komentarzem egzaminatora

Dyskusja egzaminatorów po egzaminie ustnym - bardzo ciekawy filmik, pokazuje jakie aspekty wypowiedzi są brane pod uwagę. (Po francusku, z angielskimi napisami)

Już jest dostępny mój e-book B2 z francuskiego w 18 miesięcy.
Jeśli chcesz otrzymać kilka BOMBOWYCH wskazówek na temat nauki francuskiego do egzaminu DELF B2 - KLIKNIJ TU.


delf egzamin ustny delf egzamin pisemny


Za linka do strony dziękuję Uli z Francais-mon-amour, podała mi go kiedyś w komentarzu, a ja stwierdziłam, że w komentarzu to on się zagubi i zrobiłam szczegółowy opis z linkami do egzaminów na poszczególnych poziomach.

Przyznam się, ze ja sama zaczynam być coraz bardziej nerwowa przed moim egzaminem, na razie ustnym, który mam już 1 czerwca, szczególnie kiedy czytam książkę dla egzaminatora (Les clés de nouveau DELF, wyd. Maison des Langues), w której czytam jak to kandydat musi się swobodnie i luźno wypowiadać, może popełniać  małe błędy gramatyczne czy leksykalne, ale musi być widać, że nie ma większego problemu z wyrażeniem tego, co myśli, a jego wypowiedź musi być już na tyle barwna, żeby nie robił powtórzeń w swoim exposé... Może przesadzam, ale wcale nie czuję się aż tak swobodnie mówiąc po francusku, jestem w stanie powiedzieć większość rzeczy, które chcę wyrazić, ale bardzo się przy tym wysilam - nie wiem czy tylko w głowie, czy też może to widać na zewnątrz. W każdym razie bardzo mnie uspokaja myśl, że mam już plany i na wypadek przekroczenia progu 50% punktów (czyli wymaganego do zdania egzaminu) i na wypadek, gdy nóżka mi się powinie i egzaminu nie zdam ;)

PS. Nie wiem czy już widzieliście, ale uzupełniłam stronę "Kim jest autorka bloga" :) (po prawej stronie na górze) Teraz możecie mnie zobaczyć i przeczytać parę słów o koleżance z bloga "Uczę się francuskiego" - jak mnie nazwano kilka razy :) Mam nadzieję nie być już taka anonimowa!


8 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne linki! Szkoda, że nie ma takich materiałów do DALF'a ale i tak zerknęłam na B2 :) Szczególnie ocena i opis sprawdzającego są bardzo przydatne. Merci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Też tak uznałam ;) Jak tam nauka? Bo u mnie... stresik ;) Kiedy masz Twój egzamin? Ustny i pisemny tego samego dnia?

      Usuń
    2. Póki co znam tylko date pisemnego- 18, a ustny dopiero ma zostać podany.. Rzeczywiście im bliżej, tym wiecej stresu. Staram sie cwiczyc, pisać i słuchać jak najwięcej. A Ty masz ustny już 1? Będę trzymać kciuki :)

      Usuń
    3. TAK, już 1! A potem mam pisemny 12.06! A "najlepsze" jest to, że miałam ustny 10 czerwca, a dwa dni później pisemny. A gdzieś tak na początku maja zadzwoniła do mnie pani z Instytutu Francuskiego w Zaragozie i powiedziała, że zaszła pomyłka i że moja data egzaminu ustnego musi zostać zmieniona, bo 10 zdaje poziom B1 i nie mogę zdawać ja jedna z B2 :( Więc miałam do wyboru albo 16 czerwca albo 1 czerwca, jako że potem lecę do Polski i chciałam mieć już to wszystko za sobą wybrałam 1 czerwca, ale nie wiem czy w końcu dobrze zrobiłam :P Będziemy się wzajemnie motywować i wspierać:)

      Usuń
  2. Nie ma za co ;) cieszę się, że mogłam pomóc

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że jesteś specjalistką od francuskiego, super! Mój dziadek był pół Francuzek- pół Polakiem, kiedyś nawet uczył mnie podstaw francuskiego. Niestety gdzieś uleciało. Powodzenia ze swoimi inicjatywami!!

    ------
    http://london-lavender.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ania :) Chcę być specjalistką od francuskiego, jeszcze troszkę mi brakuje ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger