Książka Les clés du nouveau DELF B2

Do tej pory napisałam kilka recenzji książek przydatnych nauki francuskiego na poziomie B1. Były to:


Język francuski dla początkujących, Maria Szypowska (szczególnie zachęcam do przeczytania komentarzy)

B1 DELF - 200 EXERCICES (CLE INTERNATIONAL)


Nie napisałam jednak zbyt wiele o materiałach do nauki na poziomie B2, dlatego chcę to nadrobić. Dzisiaj o, uwaga uwaga, książce Les clés du nouveau DELF (Tout pour réussir le DELF nouvelle formule). Przerobiłam ją całkiem dokładnie przed moim egzaminem DELF B2, więc mogę podzielić się moją opinią jako studentki :) Moim zdaniem już sama okładka wygląda zachęcająco!


Książka Les clés du nouveau DELF B2, ile kosztuje, czy warto kupić, czy dobra książka, recenzja



Na początku książki znajdujemy trochę części teoretycznej - krótką historię zmian w strukturze egzaminu DELF (mnie tam akurat to niezbyt interesuje, ale to tylko jedna strona), tabelkę z wydzielonymi częściami egzaminu i objaśnieniami poszczególnych części i czasem ich trwania, więc tego warto się dowiedzieć. 

Następnie przechodzimy do kolejnych wydzielonych lekcji - tematycznych zagadnień (mniej więcej jak w każdym standardowym podręczniku językowym). Muszę przyznać, że są one całkiem interesujące. Dowiadujemy się sporo o francuskim społeczeństwie (może ktoś powie, że to nie jest ważne.. ale tak naprawdę elementy kulturowe pojawiają się dość często na egzaminach DELF! Mnie zdarzyło się to dwa razy, z czego pamiętam teraz rodzaje szkoły), model rodzinny, tematy z zakresu zdrowia, prawa (no dobrze, może nie tyle samego prawa, co zagadnień, które nazwałabym "wiedza o społeczeństwie" - bardzo szeroki zakres), francuskie zwyczaje, prasa, muzyka. 

Przy każdej dłuższej lekcji znajduje się powtórzenie gramatyczne, jak dla mnie bardzo przydatne, tak samo jak wskazówki dotyczące np. pisania wypracowania egzaminacyjnego (podzielone na różne typy: reklamacja, esej, list motywacyjny) czy też wypowiedzi ustnej. Są także ćwiczenia na zrozumienie tekstu pisanego. 

Wszystko to jest kolorowe, motywujące, tematy moim zdaniem są całkiem niesztampowe, co umila czas nauki. Ja się nie nudziłam podczas przerabiania tego podręcznika.

 Ja książkę tę przerabiałam z moją lektorką, więc miałam ułatwione zadanie - od razu sprawdzała mi wszystkie wypracowania czy mogłam ćwiczyć wypowiedź ustną. 

Na końcu mamy 6 przykładowych arkuszy egzaminów, też przerobiłam je wszystkie i (tutaj się do mnie uśmiechnęło szczęście!) na krótki czas przed egzaminem napisałam w ramach ćwiczeń wypracowanie na jeden z podanych tematów, po czym na egzaminie okazało się, że część pisemna była bardzo podobna! (Jedynie zmienione były fakty, ale formuła wypracowania była taka sama!). Uwierzyłam wtedy naprawdę w sens takich kompletnych przygotowań do egzaminu i pozwoliło mi to otrzymać 24/25 punktów z części pisemnej! 

Książka posiada także płytę CD z nagraniami do poszczególnych lekcji. 


MOJA OPINIA

Jest jak najbardziej entuzjastyczna, poleciłabym tę książkę do przygotowania się do egzaminu DELF B2! Co prawda może trochę lepiej z lektorem, który nas wysłucha, poprawi, trochę pokieruje, ale jak ktoś się uprze, to i do samodzielnej nauki można ją wykorzystać. Jeśli mamy odpowiednią ilość czasu, aby książkę przerobić, polecam jej zakup nawet pomimo nie najniższej ceny (tak patrzę, że obecnie książka kosztuje ok 82 złote w internecie).

Chętnie dowiem się, jakie są opinie innych osób na temat tej książki przygotowującej do egzaminu DELF B2! I niebawem opiszę jeszcze coś do nauki na poziomie B2 :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger