Czy jesteś szczęśliwy (program telewizyjny po francusku-bezpłatnie)

Mogłam podać linka na fanpage na Facebooku, ale uznałam, że się tam za szybko zgubi i zniknie, dlatego piszę tutaj. Dzięki temu mogę się też nieco bardziej rozpisać.

Dzisiaj przedstawiam Agnieszkę, Polkę mieszkającą we Francji, która pisze bloga Chatka Baby Jogi. I to właśnie u niej znalazłam wpis, który zainspirował mnie do napisania o szczęściu. Bo co ma wspólnego język francuski ze szczęściem?


Ma to, że jeśli szukasz czegoś nowego do nauki francuskiego i masz dość zaawansowany poziom (na tyle, żeby zrozumieć swobodnie mówiących Francuzów), to możesz sobie pooglądać, posłuchać o szczęściu i, prawdopodobnie, zobaczyć, że Twoje życie jest przepiękne.

Ale najpierw proszę, zajrzyj do Agnieszki:
http://chatkababyjogi.pl/2016/02/09/zadecydowalem-byc-szczesliwy/

Ja ten wpis przeczytałam dopiero kilka dni temu (a jest sprzed roku). Agnieszka pisze sporo i mam jeszcze o niej dużo rzeczy do odkrycia na blogu - co mnie bardzo cieszy. Na dodatek Agnieszka pisze tak, że nie mogę czytać jej bloga ciurkiem. Jeden post za drugim. Przeczytam jeden i potem sobie rozmyślam. Następnego dnia wracam po kolejną zachętę do rozmyślań.

No dobrze, teraz do rzeczy. Agnieszka opisała jeden z francuskich programów, który jest na dodatek dostępny na YouTube (link na blogu Chatka Baby Jogi!), a który mówi o szczęściu i o tym, czy możemy zdecydować się być szczęśliwymi ludźmi. Ja oglądam od paru dni i mam kilka wniosków.

1. Po obejrzeniu pierwszej części (oglądałam partiami, wracałam kilka razy bo odcinki są dość długie) czuję się o wiele szczęśliwsza niż wcześniej!

2. Mój francuski nie jest jeszcze taki dobry, aby bez problemu oglądać francuską telewizję. Rozumiem sens prawie wszystkiego, natomiast czasami zdarza się kilka zdań, których w ogóle nie rozumiem. Szczególnie jak mówi Flavia, najmłodsza uczestniczka programu :) Jestem ciekawa, czy to tylko ja mam takie wrażenie.

3. Czuję też wdzięczność za to, że nie mam takich problemów jak uczestnicy programu. Mam zupełnie inne zmartwienia, ale jednak nie tak poważne, które utrudniałyby mi życie, codzienne funkcjonowanie, pracę.

4. Podoba mi się muzyka użyta w odcinkach - co chwilę zmienia się piosenka, co powoduje, że program jest jeszcze bardziej dynamiczny.



Jeśli Cię zachęciłam, to zaglądaj pod podany link, zapoznaj się z opisem programu, który jest czymś w rodzaju mądrego reality show, w którym być może znajdziesz cząstkę siebie, wzruszysz się lub czegoś nauczysz.

Ja oglądam około pół godzinki każdego dnia. Następnego dnia wracam. Dla chcącego nic trudnego :)

Jeśli takie cuda nie są dla Ciebie, to nic straconego, możesz sprawdzić czy nie zainteresuje Cię coś z poniższych zasobów do nauki:





I to by było na tyle, buziaki papa! Jeszcze się tu pojawię! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger