MUZYKA FRANCUSKA - potrzebna Wasza pomoc!

Bardzo baardzo barrdzo proszę o pozostawienie mi nazw lub linków do Waszych ulubionych piosenek lub wykonawców! Śpiewających po francusku, rzecz jasna :)
Moim pomysłem jest, aby każdego dnia poznać 1 piosenkę francuską.

(MOTYWY: - uczę się do DELF, - poznaję muzykę, - poznaję wykonawców, - tłumaczę sobie słówka - co do tej pory okazywało mi się niezmiernie przydatne w nauce języków, - tak poznane słówka czy zwroty zostają mi w głowie na długo, szczególnie, gdy piosenka jest fajna)

Jednak moja znajomość francuskiej muzyki jest dość ograniczona. Mogę się opierać jedynie na poznawaniu nowych utworów artystów, których już znam lub na wpisaniu w google: "Muzyka francuska" i oczekiwaniu, że mi się pojawią jakieś interesujące piosenki.

Proszę proszę! Nic nie kosztuje podzielić się muzyką! :)

muzyka francuska

8 komentarzy:

  1. "Gigi L’Amoroso" i Dalida , lubię słuchać też innych jej piosenek.

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam zainstalowanie Spotify, tam jest w czym wybierać :) Można szukać powiązanych artystów albo francuskich playlist :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze, co mi przychodzi do głowy (i jest na mojej playliście w YT): ZAZ, Indila, Edith Piaf, Céline Dion, Joyce Jonathan, Oldelaf, Coeur de pirate, Jenifer, TAL, Stromae, Sexion d'Assaut, Mélanie Pain, Carla Bruni. Więcej podrzucę wieczorem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joe Dassin, Patrick Bruel, Lara Fabian, Julie Zenatti, i mogłabym tak wymieniać dalej, ale może lepiej polecę grupę na FB- codziennie kilka propozycji piosenek ;)
      https://www.facebook.com/groups/293990937316012/

      Usuń
    2. Ula, dzięki za linka do grupy, nie znałam, już się zgłaszam! :)

      Usuń
  4. Możesz słuchać radia przez internet, France inter, rfi, fip, i setki innych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam Bénabar - facet śpiewa dość wyraźnie, teksty w większości dotyczą spraw zwyczajnych, codziennych, ale przedstawionych z przymrużeniem oka i zawierają sporo wyrażeń potocznych i idiomów.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger