DARMOWY KURS ONLINE PO FRANCUSKU

Dzisiaj mój nowy pomysł na słuchanie francuskiego: zapisanie się na kurs MOOC (massive open online course) na platformie internetowej COURSERA.ORG.

Pod linkiem 


znajduje się lista kursów, z których niektóre są po francusku (lub mogą być w innym języku, ale mieć francuskie napisy, tak więc może być trochę mylące), tematyka jest różna i większość jest zdecydowanie techniczna, niestety (jak dla mnie, bo ja techniczna nie jestem, dla mnie nawet prowadzenie bloga to takie małe wyzwanie).

Sprawa z kursami Coursery, jeśli ktoś nie miał do czynienia, wygląda następująco: 
 - na kurs można się zapisać bezpłatnie
 - można go zrobić, skończyć, nie skończyć, co kto woli
 - nie ma kar ani finansowych ani w postaci ograniczenia / zamknięcia konta na platformie, jeśli ktoś zapisze się na kurs ale go potem nie skończy lub nawet nie zacznie, nic się nie dzieje.
A więc: NIC SIĘ NIE TRACI ANI NIE RYZYKUJE!

Ja wymyśliłam, że zapiszę się na kurs pod tytułem: L'avenir de la decision


który rozpoczyna się 20 października, jest organizowany przez ESSEC Business School (opis szkoły znajduje się TUTAJ, link do Wikipedii Simple English, który moim zdaniem najlepiej oddaje charakter szkoły bez zbędnych opisów, listy profesorów, lokalizacji itp). Kurs trwa 6 tygodni, obłożenie nauką to pomiędzy 3 a 5 godzin nauki na tydzień, ja mam zamiar jedynie słuchać wykładów. Być może, jeśli się zainteresuję, przeczytam także jakiś materiał pisany, ale nie sądzę, nie taki jest mój cel. Zrobiłam kilka innych kursów ze strony Coursera (po angielsku), zazwyczaj wszystko jest świetnie zorganizowane, jeśli ktoś ma ochotę, może zdawać egzaminy (co tydzień, co dwa lub na końcu kursu), a na niektórych kursach, za dodatkową opłatą i pod warunkiem weryfikacji tożsamości, nawet otrzymać certyfikat zaliczenia kursu.

kurs online po francusku bezpłatny


Moim celem jest słuchanie języka. Mam taki problem, że zazwyczaj brakuje mi jakichś dłuższych nagrań mówionych po francusku, nie mam na myśli wiadomości z internetu, które trwają 3 minuty, tylko żebym mogła sobie puścić jakiś podcast trwający na przykład 15 minut lub więcej i w tym czasie wytrzeć kurz lub poleżeć na kanapie :) Macie może jakieś strony internetowe, na których można znaleźć jakieś nagrania do słuchanie i żeby były własnie dłuższe?

2 komentarze:

  1. Polecam: http://www.franceculture.fr/podcasts, trwaja one srednio godzine.
    A do takiej glebszej pracy nad tekstem to znalazlam:onethinginafrenchday.podbean.com, raczej krociutkie, ale dzieki temu niezawalajace slownictwem.
    Pozdrawiam i tez zabieram sie do sluchania, bo choc j. francuski jest mi w codziennym zyciu niezbedny to motywacji mam wiecej jezeli chodzi o j. hiszpanski, ktory ubostwiam :)
    Pozdrawiam
    Kaska

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodaj jeszcze http://www.thefrenchpodcast.com/advanced.php

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger