ZASOBY INTERNETOWE (You Tube)

Witam!

Parę dni temu anonimowa komentatorka bloga podsunęła mi ideę korzystania z zasobów znalezionych na portalu Youtube. A prawda! - pomyślałam sobie :) Kiedyś korzystałam i to sporo, z tej strony w celach naukowych (no dobra. Nie tylko w celach naukowych), ale ostatnio, muszę przyznać, że wcale. Korzystam co prawda z nagrań jakie mam na płycie CD, więc słucham czegoś, czasami zerknę na jakiś fragment filmu po francusku, staram się osłuchiwać z językiem regularnie, ale faktycznie, o bogactwie YOUTUBE zapomniałam.

Wróciłam więc zaraz do tego i jako pierwszą rzeczy wysłuchałam podcast użytkownika FRANCAIS AUTHENTIQUE, aby zobaczyć pełen profil z nagraniami użytkownika kliknij TUTAJ i muszę przyznać, że bardzo go lubię słuchać.

Wysłuchałam też wersji czytanej MAŁEGO KSIĘCIA - na youtubie jest naprawdę dużo wersji! Oczywiście nie zrozumiałam wszystkiego, ale napisy i wcześniejsza znajomość tekstu znacznie ułatwiają sprawę. Zachęcam do posłuchania!

Kolejnymi czytankami, które naprawdę lubię (i czytać i słuchać) są, w polskim tłumaczeniu, "Przygody Mikołajka", "Mikołajek i inne chłopaki", które na youtubie najłatwiej znaleźć po haśle: "LE PETIT NICOLAS". Wyświetlają się wtedy różne rozdziały z tej książki, czytane, a także w formie filmiku rysunkowego. Jeśli chodzi o Mikołajka, to polecam także film, bodajże o tytule Le Petit Nicolas, trailer do filmu TUTAJ, film jest prześmieszny i ja najpierw go obejrzałam w wersji polskiej, a potem w oryginalnej, ponieważ dla mnie poziom był jednak za wysoki.

youtube po francusku


No ale tutaj pytanie DO WAS - jakie jeszcze materiały audio lub video, a także czytankowo-słówkowe możecie mi polecić? Z racji tego, że moja pani lektorka od francuskiego woli być w podróży w Azji przez X miesięcy niż dawać mi lekcje francuskiego, muszę zorganizować się sama z nauką, chociaż przyznaję, że mam nadzieję znaleźć szybko kolejną panią!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger